Popularne pytania po sezonie

Z uwagi na liczne zapytania o możliwość skorzystania z przejazdów wąskotorowych w sezonie jesienno- zimowym, stworzyliśmy listę pytań, najczęściej zadawanych po zakończeniu sezonu przewozowego. Mamy nadzieję, że nasza lista zaoszczędzi Państwu czasu na wyszukiwanie informacji i w znacznym stopniu ułatwi korzystanie z naszych usług.

1. Czy kolejka jeszcze jeździ?

Regularny sezon przewozowy zakończył się 29 września 2024 r. Od tego momentu kolejka będzie jeździć  tylko w trybie kursów posezonowych, według ustalonego rozkładu jazdy. Najbliższa możliwość skorzystania z przejazdów to 18,19 i 20 października 2024 r.

2. Kiedy będzie można skorzystać z usług?

O wszystkich kursach posezonowych będziemy informować na bieżąco na naszej stronie internetowej.

3. Czy przy korzystaniu z kursów posezonowych zmieniają się zasady podróżowania?

Nie, zasady korzystania z usług przewozowych Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej pozostają takie same, jak w regularnym sezonie przewozowym. Zmienia się tylko rozkład jazdy pociągów.

4. Czy podróż można przerwać, np. na zwiedzanie i potem dalej kontynuować?

Tak. Wsiadając na jednej ze stacji możemy wysiąść na dowolnej stacji, zwiedzić okolicę, a potem kontynuować podróż w tym samym kierunku. Bilet jest ważny w dniu zakupu i obowiązuje na trasie przejazdu 6 kolejnych stacji w jedną stronę.

Przykład: Kupiliśmy bilet w jedną stronę w Pogorzelicy, więc możemy wysiąść na każdej następnej stacji, zwiedzić miejscowość, a następnie jednym z kolejnych kursów kontynuować podróż w tym samym kierunku. Ostatnią stacją, na której traci ważność nasz bilet jest 6. stacja, licząc od stacji , na której rozpoczęliśmy podróż, czyli w tym przypadku stacja Trzęsacz. To samo dotyczy biletu tam i z powrotem, który obowiązuje na trasie 12 stacji.

5. Czy można przewozić wózek i czy taka usługa jest dodatkowo płatna?

Wózki można przewozić w specjalnym wagonie do przewożenia wózków i rowerów. Przewóz wózków jest bezpłatny.

6. Czy wózek można przewozić w wagonie osobowym?

Tak. W przypadku osób niepełnosprawnych oraz małych dzieci, śpiących w wózku można przewozić wózek w wagonie osobowym. W takim przypadku prosimy o skontaktowanie się z kierownikiem pociągu lub konduktorem, który wskaże odpowiednie miejsce do transportu osoby w wózku.

7. Czy są zniżki dla dzieci?

Tak, zniżki dla dzieci zawarte są w bilecie rodzinnym.

8. Gdzie można kupić bilet?

Bilet można kupić tylko u konduktora, po wejściu do pociągu, bez uiszczania dodatkowej opłaty. Po wejściu do pociągu należy zająć miejsce i czekać na konduktora. Sprzedaż odbywa się za pomocą karty płatniczej lub gotówką.